dijous, 4 de juny del 2009

Reflexió final

Pel que fa a l’avaluació global de l’AC, de la PAC 1.2, destacaria la conclusió de considerar C-T-S com un tot, extreta del debat. També destacaria tota la feina que varem fer sobre argumentació a partir dels dossiers i materials proporcionats pel consultor i que em van proporcionar eines per desenvolupar aquest punt des d’una nova perspectiva.

Respecte la PAC 1.3, tinc molt present l’estructura mental que vaig representar sobre els conceptes vinculats a la TE i que ha evolucionat notablement, reconstruint-se i enriquint-se pel que fa a nombre de conceptes i a nombre de relacions que s’estableixen entre aquests, sobretot després de la PAC2.

Pel que fa a la PAC 2.1, considero els mapes de conceptes com una eina útil per aprendre i alhora per avaluar l’aprenentatge –com a mínim a mi, personalment, m’han servit molt en aquest sentit-. El fet d’entrar en conflicte crec que és essencial a l’hora d’aprendre. Des del compromís conceptual cal estar obert a l’evolució d’aquests conceptes fruit de la nostra interacció amb el context social, tecnològic i científic.


Pel que fa a l’activitat optativa 2.2 sobre modelatge amb històries, puc afirmar que aquest modelatge serveix realment per aprendre: aprendre a partir de les històries dels altres. Aquí destacaria també com a essencial la necessitat de compartir per aprendre. D’aquí que les històries dels companys també em servissin per aprendre. El fet de compartir recursos i comentaris amb els companys i el consultor també m’han ajudat molt.

Per últim, pel que fa a l’activitat 2.5, tal i com he dit al llarg del document, m’ha servit per plantejar-me com dissenyar activitats d’ensenyament-aprenentatge que impliquin realment un aprenentatge significatiu per als alumnes. El fet de partir d’un problema concret, sorgit dels alumnes, proper a ells i que per temàtica els pugui motivar, és un fet que cal aprofitar i no evitar o obviar: es pot fer servir “significativament”.

En definitiva, voldria destacar que el plantejament de l'assignatura és realment coherent amb allò que se'ns ha demanat; també voldria dir que aquesta assignatura m'ha permès reflexionar sobre el plantejament de la meva tasca professional tant actual com futura i sobre el paper que cal donar a les TIC en el context d'aquesta tasca. Puc assegurar que aquest procés de reflexió encara continuarà tot i haver finalitzat l'assignatura!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada